2014. március hónap bejegyzései

Természetes “hangulatjavítók”

dog-191935_640TERMÉSZETES HANGULATJAVÍTÓK

Aligha akad olyan ember, aki egyszer-egyszer ne lett volna rosszkedvű, netán depressziós, ezért jó, tudni, hogy milyen természetes gyógymódok állnak rendelkezésre, a lista nem teljes, de folyamatosan bővül. 

 1. Kineziológia

A kineziológiai kezelések mellett több kineziológia gyakorlat is rendelkezésre áll. Ezek közül a homlok, a 3. szem bevilágítását javaslom. Helyezkedj el napfénnyel szemben, hunyd be a szemed és napoztasd a homlokod 2-3 percen keresztül. Borongós időben ugyanezt mesterséges fényforrás (lámpa, elemlámpa, gyertya fénye) segítségével lehet elvégezni. Continue reading

Csak pozitívan?!

attractive-19161_640Már régóta sokat lehet hallani és olvasni a pozitív gondolkodásról, a pozitív programozásról és gondolataink teremtő erejéről.

Lenyűgözve olvasom dr. Buda László Mit üzen a tested? című könyvét, melyben nagyszerű összegzés található arról, hogyan lehet gyógyítani XXI. századi testünket. Azt a testet, amely magán hordozza, s mutatja összes megélt pozitív és negatív érzéseinket, gondolatainkat, személyes történelmünket.

“Egy gondolat milliónyi kémiai folyamatot módosít a testünkben, egy érzés milliárdnyit.”

dr. Buda László szerint a kvantumfizika XX. századi felismerései alapján beléptünk a “tudat alapú Univerzumba”, mely szerint a teremtő tudat az elsődleges az anyagi manifesztációhoz képest. “Ez alapján választhatsz, hogy miben hiszel:

  • te teremted a saját valóságodat,
  • te az objektív valóság egy jelentéktelen része és körülményeidnek az áldozata vagy,
  • valahol a kettő között, mert úgy véled a valóság rendkívül komplex, tartalmaz rajtad kívül álló objektív törvényszerűségeket, de ezzel  párhuzamosan úgy gondolod, hogy tudatosságod, szándékod nagymértékben befolyásolja, hogy milyennek éled meg körülményeidet, lehetőségeidet.”

Te miben hiszel?

Nem szeretnélek befolyásolni, s ne is hagyd magad, hiszen ez az én hitrendszerem, de leírom ide, hogy én hiszek: Continue reading

Varázslat 1-28. nap

magician-6105_150Egy szó megváltoztatott mindent

Több mint húsz évszázadon keresztül egy szent irat félreértett szavai majdnem mindenkit megtévesztettek. „Akinek van  ………, annak még adnak, hogy bőségesen legyen neki. De akinek nincs ………, attól még azt is elveszik, amije van.”  Melyik varázsszó hiányozhat a mondatból?

A Varázslatban Rhonda Byrne a világ elé tárja a titkot, majd egy 28 napos, varázslatos utazás során megtanítja, hogyan alkalmazd a mindennapjaidban. Te hiszel a varázslatban? „Akik nem hisznek a varázslatban, nem is fogják soha átélni.”Roald Dahl (1916-1990)

 2. 28 napos varázslatsor  „ A tudás kincs, de a gyakorlás hozzá a kulcs.”

 Az 1. nap feladata, hogy a nap folyamán (lehetőleg reggel) írjunk egy listát 10 dologról, amiért hálásak vagyunk az életünkben. Segítségünkre lehet, ha kategóriákat alkotunk először, például: pénzügyek, család, munka, egészség, pénz, szenvedélyek, boldogság, szeretet, élet, természet, anyagi javak, szolgáltatások stb. Nem elég köszönetünk 10 tárgyát leírni, meg is kell indokolni: Hálás vagyok ………….. mert ………….. (Hálás vagyok a barátnőmért, mert mindig megnevettet. Köszönöm az új szoknyám, mert nagyon kényelmes)

Olvasd el magadban vagy hangosan, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm. Continue reading

4 kérdés, sok válasz

question-mark-96600_150A Byron Katie által létrehozott önsegítő munkamódszer (ÖNMUNKA) újszerűsége és hatalmas sikere abban áll, hogy megkérdőjelezi a gondolatainkat, melyeket addig mind igaznak hittünk. Míg mások gondolatainak igazságát a legtöbbször megkérdőjelezzük, addig a sajátunkét mindig igaznak fogadjuk el. És ezzel kezdetét veszi saját szenvedésünk.

Amikor úgy érezzük szenvedünk, az azért lehetséges, mert éppen elhittünk egy olyan gondolatot, amely nem igaz. A valósággal szembemenni pedig mindig szenvedéssel jár.

A módszer azt a tudományos elméletet veszi alapul, mely szerint a bal agyfélteke hajlamos a sztorizásra, azaz saját maga részére olyan történeteket sző, amelyek a valóságtól sokszor igen messze járnak. Ezek a történetek akár szólhatnak magunkról, gyermekkorunkról, másokról, a világról, Istenről. Egy közös a történetekben az, hogy ha megvizsgáljuk őket rájöhetünk arra, hogy azok ellenkezője éppen olyan igaz, hanem igazabb, mint az eredeti állításunk.

Byron Katie 4 kérdés + megfordítások módszerének segítségével arra jövünk rá, hogy a gondolatot, hitrendszert ne vegyük túl komolyan, hiszen annak ellenkezője is ugyanúgy igaz.

A módszer mély meditációra hív, a kérdések, valamint a megfordítások segítségével tudatos és tudatalatti elménknek, ezáltal önmagunknak jelentős segítséget nyújthatunk.

Az alábbiakban 3 munkalapot találsz:

  1. négy kérdés+ segítő kérdések
  2. megfordítások
  3. ítélkezőlap Continue reading

Űzd el a stresszt!

apple-240655_6401. Bátran mutasd ki pozitív érzelmeid!

Mindennap öleld át szeretteid, s szóban is juttasd tudomásukra, hogy mennyire szereted őket!!

2. Szeresd Önmagad is!

Mondogasd bátran a Ho’oponopono varázsszavakat: Sajnálom. Szeretlek. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm.

3. Őszinte, nyílt szívvel fogadd mások feléd áradó szeretetét!

Ugyanis nagyon jó érzés szeretni és szeretve lenni! Így alakul ki az adok-kapok helyes aránya, egyensúlya.

4. Mutasd ki negatív érzelmeid is!

Nyugodtan, őszintén, de ne bántón beszélj érzéseidről. Tudnod kell, hogy az érzéseidhez jogod van!

5. Azonnal töröld az eszedbe ötlő negatív állításokat!

Pl. De buta vagyok. Töröl! Töröl! Most hibáztam, de általában sikeres vagyok.

Ideges vagyok. Töröl! Töröl! Egyre nyugodtabb vagyok, szépen, lassan megnyugszom.

6. Gondolkodj pozitívan! Használj pozitív megerősítő mondatokat!

Pl. Sikeresen vizsgázom. Találok egy üres parkolóhelyet. Szép napom lesz. Egyre jobban érzem magam. Hamarosan megtalálom a hozzám illő társat.

7. Beszélgess őszintén barátaiddal!

Ha épp nincs ilyen a közeledben, akkor vegyél elő egy papírt, írd le az összes eszedbe jutó gondolatot, majd tépd szét vagy égesd el a papírt!

8. Készülj fel az előre látható változásokra!

Gondolatban futtasd végig, vizualizáld, vagy akár írd le egy papírra, mi vár rád abban a helyzetben. Vedd számba a lehetséges variációkat, képzeld el, hogyan ragálnál az adott pillanatban.

9. Keress rendszeres örömteli elfoglaltságot!

Kezdj olyan dologba, amit régóta ghalogatsz vagy amihez igazán kedved lenne. Sok olyan tevékenység van, ami semmibe vagy csak minimális összegbe kerül.

10. Nevess tiszta szívből!

Szerezz be, kölcsönözz vagy keress a neten vicc gyüjteményeket, hallgasd a rádió kabarét, nézz vígjátékokat!

Itt is van egy VICC, fogadd szeretettel!

“Megbetegszik a férj. Feleségével elmegy az orvoshoz. Az orvos megvizsgálja, majd behívja a feleséget egy négyszemközti beszélgetésre.
– Asszonyom, a férjének megártott a stressz. Segítenie kell neki.
– Hogyan segíthetek?
– Először is a táplálkozás: minden reggel főzzön zsírmentes ételt, ebédre húst, vacsorára sok gyümölcsöt. Aztán a pihenés: ne veszekedjen vele, ne kritizálja. Lehetőleg sok meccset nézessen vele. Fontos a sok szex is, lehetőleg hetente többször csinálják. Ne szóljon neki erről a beszélgetésről, mert ez tovább rontaná a helyzetét. Ha ezt a következő pár hónapban betartja, a férje meggyógyul, ellenkező esetben sajnos meghal.
Visszamegy a feleség. Férje megkérdezi:
– Na, mit mondott a doki?
– Azt, hogy meg fogsz halni!”