2014. február hónap bejegyzései

Színteszt- önmagad jobb megismeréséhez

balloons-154949_640Ugye, te is szereted a színeket, s azt is tudod, hogy azok hatással vannak  érzelmi állapotunkra, például a zöld megnyugtat, a vörös és a narancsárga pedig felvidít, energiát ad.

No, de most nem erről lesz szó, hanem a M. Lüscher svájci pszichológus által kifejlesztett színtesztről.

Segítségével következtetni lehet az ember személyiségjegyeire, iIlletve pillanatnyi hangulatára.

Nagyon jó eszköz arra is, hogy jobban megismerjük önmagunkat.

1. Válaszd ki a számodra legellenszenvesebb színt.

2. Majd a maradék 7 színből válaszd ki a legrokonszenvesebbet.

Színek

3. Majd ezután olvasd el az értékelést!

JÓ ÖNISMERETI FELFEDEZÉST kívánok! Continue reading

Stressz tünetei, betegségei

1057866_531507206909387_485617782_nBeszéljünk egy kicsit a stresszről!

Lépten-nyomon erről hallani, már unod is egy kicsit?

Elhiszem, de azt is tudnod kell, hogy erről a témáról sem lehet eleget beszélni.

Sőt nem is csak beszélni, hanem tenni is kell ellene.

Úgy gondolom, az első szint az, hogy legyenek ismereteink róla.

Majd határozzuk el, hogy mindent megteszünk azért, hogy a “rohanó életnek nevezett csatában” győzelmet arassunk a stressz felett.

A harmadik lépés pedig az, hogy rendszeresen oldjuk is magunkban a stresszt.

1. A stressz az élet sava borsa, szükség van rá, hiszen motiváló, ösztönző a hatása.

2. Túlzott mértékben azonban az alábbi testi-lelki tüneteket okozhatja:

  • a vérnyomás, a pulzus, a vércukorszint emelkedése
  • az emésztés lassulása, hasfájás, hányinger, hasmenés, székrekedés, gyomorfájdalom, reflux
  • fejfájás, izomfájdalom (nyak, váll, hát, derék)
  • alvászavar
  • fogyás, súlygyarapodás
  • gyakori fertőzések, gyulladások,
  • az immunrendszer gyengülése
  • menstruációs zavarok,
  • kimerülés, kiégés

3. Az elhúzódó kezeletlen stressz pedig        

  • szív- és érrendszeri
  • gyomor- és bélrendszeri
  • reumatológiai
  • és lelki megbetegedésekhez vezethet.

4. Vezess STRESSZ-NAPLÓT!

Esténként gondold át, hogy azon a napon mi stresszelt a legjobban, s írd be a naplódba! Gondold át, mit tehettél volna másként abban a helyzetben! Képzeld is el a az eseményeket pozitívabb, megnyugtatóbb formában, úgy ahogy azoknak történniük kellett volna!