2014. január hónap bejegyzései

Lufi stresszoldó gyakorlat

faces-64171_150Csukd be a szemed! Tedd egyik kezed a tarkódra, másikat pedig a homlokodra. Szívd be háromszor jó mélyen a levegőt az orrodon keresztül, majd szép lassan fújd ki a szádon keresztül.

Képzeld el, hogy tested jobb oldalán gyönyörű, színes lufik vannak. Válassz ki egyet magadnak, tedd a szádhoz, és a valóságban is egyenként fújd bele minden rossz érzésed, bánatod, haragod, dühöd, félelmed, szomorúságod, mindent, amitől szeretnél megszabadulni. Szemed végig maradjon csukva.

Ha már minden rossz érzést belefújtál, akkor kösd gyorsan össze a lufi száját, s engedd, hogy szálljon fel a magasba. Lásd, ahogy egyre magasabbra és magasabbra száll, míg bele nem száll a Napba, s a Nap el nem égeti a rossz érzéseidet! Lásd, ahogy megsemmisül minden, amit a lufiba belefújtál.

Ezután kérd meg a Napot, hogy töltsön föl téged éltető, nyugtató energiával, jó érzésekkel, örömmel, bátorsággal, önbizalommal és szeretettel. Köszönd is meg neki a segítséget, majd vegyél egy nagy levegőt, vedd le a kezed, és nyisd ki a szemed!

Hogyan tedd magad vonzóbbá?

attractive-19161_640ÖNBIZALMAD, ÖNBECSÜLÉSED  erősítésével!

Ehhez találsz itt néhány ötletet!

1. Kerüld a negatív megjegyzéseket!

Te is sokszor használsz negatív kifejezéseket önmagaddal kapcsolatban? Pl. „De ostoba vagyok!” vagy „Már megint hülyeséget csináltam!” Ezzel mind-mind csökkented az önbizalmad! Kerüld hát el ezeket! De ha nem megy, mondd ki háromszor TÖRÖL!, s utána alakítsd pozitívvá a kijelentést, de vigyázz: a nem, soha, nincs tagadó szavakat ne használd!     Continue reading

Tükröm, tükröm mondd meg nékem

untitledMit kérünk ilyenkor a tükörtől?

Hogy megmutassa, milyenek vagyunk.

S a tükör kíméletlenül meg is teszi ezt. Mégis sokszor nem hiszünk neki, még akkor sem, ha szépet és jót mutat.

Így van ez a belső tulajdonságainkkal is. Ott is jó szolgálatot tesz a tükör, pontosabban az önmagunk megismerésében is fontos szerepet játszó tükör-elmélet.

A környezetünkben előforduló személyeket ugyanis tükörnek tekinthetjük a magunk számára, ami 2 dolgot mutat.

  • Ami a másik emberen nekünk feltűnik, vagy zavaró, annak nem ahhoz az emberhez van köze, hanem hozzánk, a saját életfelfogásunkhoz.
  • Mások mindig csak a mi tudattalan beidegződéseinket tükrözik vissza.

Sokan ennek a tükörnek csak ezt az oldalát ismerik:

a. “Mindaz, ami a másik emberben nem tetszik, azért nem tetszik, mert alapjában véve mi is úgy viselkedünk, mi is olyanok vagyunk.”  Csak nem vesszük észre!

Ismerjük hát meg ennek a tételnek a másik 3  aspektusát is. Continue reading

Hogyan lehetnénk boldogabbak?

attractive-19161_640Szerintem nincs olyan ember, akit ez ne foglalkoztatna, mióta világ a világ. Sok okos gondolat, filozófiai elmélkedés, írás, könyv született már ebben a témában .Én most az alábbiakat emeltem ki ebből a “boldogságkosárból“.

a. Idézetek:

“A boldogsághoz vezető legrövidebb út: az önismeret.” Tatiosz

“Hagyd már abba. Zsákutca. Ne bujkálj a tegnapba vagy holnapba. Légy egész, boldog, tevékeny! Ma!” Szepes Mária

“Az igazi boldogság az, amikor észre sem vesszük; olyan, mint az egészség, a tiszta víz, a szép táj, a nevető csecsemő, egy szelíd, jó szándékú mosoly… A boldogság: természetes.” Müller Péter

“A boldogság nem olyasmi, ami csak úgy megtörténik velünk, és nem kapcsolatos a szerencsével vagy a véletlennel sem. Nem vásárolható meg pénzzel, nem szerezhető meg hatalommal. Nem a külső eseményektől függ, inkább attól, hogyan értelmezzük azokat mi magunk. A boldogság valójában olyan állapot, amelyre fel kell készülni, és mindenkinek magának kell ápolnia és óvnia.” Csíkszentmihályi Mihály

b. Könyvek, amelyek segítenek:

Müller Péter: Boldogság

Balogh Béla – Paulinyi Tamás – Popper Péter – Szondy Máté: A boldogság nyomában

Bagdy Emőke: Hogyan lehetnénk boldogabbak?

Szalai Lilla: Boldogságkönyv – Utak, mesterek

a legfrissebb: Gretchen Rubin: Boldogságterv

c. Kincset Érő Program az egri Narancsvirág Egészségkuckóban

2014. 01. 24. péntek 16.30-18.00 Narancsvirág Klub

Téma: Boldogságtervezés, avagy hogyan lehetnénk boldogabbak?

Egy kis elmélet, sok gyakorlat, jó hangulat, tea, süti és boldog percek várnak rád közöttünk. Szeretettel látunk. csak jelezd, hogy el tudsz-e jönni,.

 

Kevesebb fogadalom, nagyobb eredmény és önbizalom

images 2Az év elején szokásos fogadalmakról sokan sokféleképpen gondolkodnak.

Röviden összefoglalom, én hogyan vélekedem erről.

Kineziológusként úgy gondolom, csak akkor érezhetjük jól magunkat a bőrünkben, ha az egységet testi, lelki és szellemi szinten is megéljük.

Ehhez jön még az is, hogy legyünk harmóniában önmagunkkal nőként/férfiként, társként, a munkánkban, hivatásunkban, s ha van gyermekünk, akkor szülői minőségünkben is. 

Ezek alapján hasznos lehet így év elején, ha először életünk ezen területeire vonatkozóan átgondoljuk, mivel vagyunk elégedettek, s min szeretnénk változtatni.

Mindhárom területen

  1. önmagaddal kapcsolatban (nőként/férfiként), párkapcsolatban
  2. munkában/tanulásban
  3. szülői minőségben

érdemes a kívánt változásokról

  • egy tízes listát készíteni,
  • rangsorba állítani a leírtakat,
  • azután az első három helyen lévőre koncentrálni,
  • majd a legfontosabbhoz cselekvési tervet és határidőt kapcsolni.

Hogy mi kell még hozzá?

  • erős vágy,
  • elhatározottság,
  • következetesség,
  • rendszeresség,
  • hit önmagadban,
  • s abban, hogy végig tudod csinálni, hiszen képes vagy rá.

Az is fantasztikusan nagy eredmény, ha csak egy dologban is tartós, számodra és mások számára is pozitív változást érsz el! Ez növeli önbizalmadat, önbecsülésedet.

Én szorítok neked, és magamnak is, mert ugyanezt én is megteszem.