2013. október hónap bejegyzései

A 9. 10. életfeladat: igazság, megbocsátás

 dandelion-16656_1509. Igazság, felelősség

– az igazság, a valóság kutatása, hiszen amit érzékelünk az illúzió

Feladatok:

  • alapos megfigyelés
  • saját vélemény felvállalása
  • őszinteség önmagunk felé is
  • az igazság kimondása mások felé is

Csapdák:

  • őszintétlenség önmagával és másokkal szemben
  • az igazságot nehezen viseli
  • erőszakosan fogadtatja el a véleményét
  •  áthárítja a felelősséget

Aki az igazság irányításán dolgozik, általában nehezen ismeri fel, hogy nehezen áll ki saját igazáért. Ez úgy nyilvánulhat meg, hogy hajlamos mások igazságát elfogadni, ahhoz igazodni. Continue reading

A 7. 8. életfeladat: harmónia az énnel, hit önmagunkban

pozitiv_gondolkodas_2 kormanyozz.hu7. Integritás Harmónia az énnel

  • bizonyos területet egységbe hozni
  • amit, gondolok, érzek, mondok és teszek, azt összhangba hozni

 

  • Mit beszélünk?
  • Hogyan cselekszünk?
  • Mit gondolunk?
  • Mit hiszünk?                                                                     Continue reading

Az 5. 6. életfeladat: alkotás, határok

circle-21352_6405. Alkotás: a saját erő kifejezése

Feladatok:

  • kreativitásra törekedni
  • szubjektív művészet: önkifejezés
  • objektív művészet: életigazságok megjelenítése
  • életművészet: inspirálja az embereket

Csapdák:

  • perfekcionizmus
  • gőg, beképzeltség
  • lenézése annak, ami nem szép

Mindannyian alkotók/teremtők vagyunk, gondolatainkkal teremtjük meg életünk valóságát. Continue reading

A 4. életfeladat a kommunikáció

 figures-89834_150pixKommunikáció 

Feladatok:

  • szívből jövő, őszinte, erőszakmentes kommunikáció
  • másokra figyelés

Csapdák:

  • verbális erőszak
  • tudatos félrevezetés
  • haszontalan beszéd, üres fecsegés
  • állandó panaszkodás, pletyka

Ez a feladat elsődlegesen a szerelmi kapcsolatok területén jelenik meg, mivel Continue reading

A 3. életfeladat: a jótékonyság

water-lily-4464_1503. Életfeladat: a jótékonyság

Harmónia

–        segítőkészség felszínre jutását kell elősegíteni

–        önzetlenül adni (idő, figyelem, szeretet, érintés)

–        adás-kapás egyensúlyára törekedni

Minél nagyobb a fejlettségi szintünk, annál inkább felismerjük, hogy amit teszünk, mindenki másra is hatással van a Földön..

Az igazi jótékonyság nem azonos az adományozással, hanem azt jelenti, hogy tiszteljük a többi emberhez, a világ minden létezőjéhez fűződő kapcsolatot, és minden megnyilvánulásunkban gyakoroljuk ezt a tiszteletet.

 

A 2. életfeladat: a változás

animal-14046_1502. Alkalmazkodás, változás

Ennek a feladatnak a célja, hogy összhangba kerülj a változással.

–        képes légy a megújulásra

–        ne ragaszkodj a régihez

–        légy nyitott az újra

–        örülj a változásnak

–        légy rugalmas

–        ne ragaszkodj görcsösen a régi dolgokhoz

–        vigyél szándékosan új dolgokat az életedbe

Természetes lényünk hatalmas változásra képes nagyon rövid időn belül, fizikai formánk azonban gyakran ellenszegül a változásnak.

A legtöbben úgy érezzük, ha nem tudjuk, mi fog történni, kicsúszik kezünkből az életünk irányítása.

Ha úszunk az áramlattal, a változás harmóniáját követjük, akkor a lelkünk irányítja az életünket.

Az egó az, amely úgy gondolja, hogy az irányítás feladása az erőtlenséggel egyenlő. Amikor változással találkozunk az életünkben, a félelmünk felerősödik, ekkor mindig gondoljunk arra, hogy a rezgésszint emelkedésének természetes velejárója a változás. Aki ezen a feladaton dolgozik, nehezen hoz döntést, minden információt alaposan mérlegel, élete minden lépését aprólékossággal próbálja kidolgozni.  Éppen ezért az élet folyamatosan újabb és újabb kihívásokat sodor elé, ami változásra és változtatásra kényszeríti.

 

 

 

Az 1. életfeladat: az elfogadás

bernese-mountain-dog-111878_150pixaAz elfogadás művészete

Az önbecsülés vagy önmagunk elfogadásának művészete

 

a. Kit és mit kell elfogadnunk? 

  • önmagunkat,
  • másokat,
  • sorsunkat,
  • mindazt, amit nem tudunk megváltoztatni.

Miután megszületik bennünk valamivel kapcsolatban az elfogadás,akkor sokkal könnyebben tudunk rajta változtatni.

Sőt olyankor történnek meg a a csodák is. Például megfogan az a magzat, amire már régóta vártak, s akihez görcsösen ragaszkodtak.

Az elfogadás, a görcsösség elengedését is jelenti, de soha sem azt, hogy feladjuk, vagy megadjuk magunkat. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy egy helyzetet, egy feladatot a lehetőségekhez mérten megoldjunk. S ha ez valami miatt nem sikerül, akkor legyünk képesek arra is, hogy ezt elfogadjuk. Ez vonatkozhat saját személyünkre, rossz tulajdonságainkra és szokásainkra is.

b. Mi segít minket ebben?

  •  az elfogulatlanság,
  • ha a jót és a rosszat is el tudom fogadni,
  • ha megtanulok adni és kapni is.

c. Mi akadályozz minket ebben?

  • a túlzott kritikusság

Forrás: Váradi Tibor előadása a Napfényes Fesztiválon

A 12 életfeladat

946639_446621225437038_1214460908_nA tizenkét elsődleges életfeladat

Emberi életünkben tizenkét jellegzetes életsajátosság irányításán dolgozunk.

Életfeladataink felismeréséhez, teljesítéséhez a leggyakrabban emberi kapcsolatokat, megállapodásokat hívunk segítségül. Kapcsolataink minden esetben a mi belső világunkat tükrözik vissza számunkra. Az emberi kapcsolataink, a romantikus találkozások a szabad akaratot figyelembe véve csupán alternatívát jelentenek, egy segítő tervet, nem lépnek törvényszerűen működésbe, csak akkor, ha azt minden résztvevő elfogadja.  Felsőbb énünk segíti a tapasztalatok kibontakozását, hogy megtanulhassuk életfeladatainkat Bizonyos életfeladatok tehát egymást kiegészítő belső kapcsolatokat vonzanak. Igazi megpróbáltatás akkor jelentkezik egy kapcsolatban, amikor az egyik fél rohamosan fejlődik, míg a másik egyáltalán nem jut előre. Valójában nem minden kapcsolat jelent hosszú távú elkötelezettséget.

Egészség=harmónia önmagammal, a természettel, más emberekkel, a transzcendens világgal. Betegség esetén megbomlik ez a harmónia.

Az élet alapvető kérdései

  • Honnan jöttem?
  • Hová tartok?
  • Mi a célom?
  • Miért születtem?
  • Mi a feladatom az életben?
  • Ki vagyok én?

Az életünk közepén életközépi válságba kerülhetünk, ha nem találjuk meg az életfeladatunkat az alábbi 3 szinten: egyéni, népi és kollektív.

Mi utalhat erre?

  • eddigi élet végiggondolása
  • ismétlődő események
  • véletlennek tűnő események, találkozások
  • betegség, baleset
  • megérzések
  • visszatérő álmok

 Mi segíti a felismerést?

  • életútelemzés
  • önismereti munka
  • krízis, kudarc, csalódás
  • figyelem és tudatosság

Hogy melyek ezek? Az a következő bejegyzésekből hamarosan kiderül.

Az első az elfogadás, amit itt találsz: https://www.ertekesvagy.hu/az-elfogadas-muveszete/

 

 

Rhonda Byrne: A varázslat első hete

21376_443964269036067_1801926230_n

Egy szó megváltoztatott mindent

Több mint húsz évszázadon keresztül egy szent irat félreértett szavai majdnem mindenkit megtévesztettek.

„Akinek van  ………, annak még adnak, hogy bőségesen legyen neki. De akinek nincs ………, attól még azt is elveszik, amije van.”

Melyik varázsszó hiányozhat a mondatból? a HÁLA

A Varázslatban Rhonda Byrne a világ elé tárja a titkot, majd egy 28 napos, varázslatos utazás során megtanítja, hogyan alkalmazd a mindennapjaidban.

Te hiszel a varázslatban?

„Akik nem hisznek a varázslatban, nem is fogják soha átélni.”Roald Dahl (1916-1990)

2. 28 napos varázslatsor  „ A tudás kincs, de a gyakorlás hozzá a kulcs.”

 Az 1. nap feladata, hogy a nap folyamán (lehetőleg reggel) írjunk egy listát 10 dologról, amiért hálásak vagyunk az életünkben. Segítségünkre lehet, ha kategóriákat alkotunk először, például: pénzügyek, család, munka, egészség, pénz, szenvedélyek, boldogság, szeretet, élet, természet, anyagi javak, szolgáltatások stb. Nem elég köszönetünk 10 tárgyát leírni, meg is kell indokolni: Hálás vagyok ………….. mert ………….. (Hálás vagyok a barátnőmért, mert mindig megnevettet. Köszönöm az új szoknyám, mert nagyon kényelmes)

Olvasd el magadban vagy hangosan, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. nap: Varázskő

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Keress egy varázskövet, s tedd az ágyad mellé.

3. Este elalvás előtt vedd a kezedbe, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

4. A következő 26 napban ismételd meg a varázskő gyakorlatot.

3. nap: Varázslatos kapcsolatok

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Válassz ki hármat a legszorosabb kapcsolataid közül, és mindegyik emberről készíts elő 1 fotót.

3. Tedd ki magad elé egyenként a képeket és jegyezz fel 5 dolgot, amelyért a leginkább hálás vagy nekik.

4. Minden mondatot kezdd a köszönöm varázsigével, majd írd le az illető nevét, s azt, hogy miért vagy hálás neki.

5. Mindegyik képet tedd jól látható helyre, úgy hogy napközben háromszor pillants rájuk.

6. Este elalvás előtt vedd kezedbe a varázskövet, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

4. nap: Varázslatos egészség

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Írd fel a következő szavakat 1 lapra és tedd olyan helyre, hogy napközben sokszor láthasd.

AZ EGÉSZSÉG AJÁNDÉKA TART ÉLETBEN.

3. A nap során legalább 4 alkalommal olvasd el nagyon lassan a szavakat, s érezd magad hálásnak érte

4. Este elalvás előtt vedd kezedbe a varázskövet, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

5. nap: Varázspénz

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Idézd fel, hogy mennyi mindent kaptál gyermekkorodban teljesen ingyen, utána egyenként mondd ki, hogy köszönöm, és érezz hálát teljes szívedből.

3. Vegyél elő 1 1000 forintost, s ragassz rá 1 öntapadós cédulát ezzel a felirattal:

KÖSZÖNÖM MINDAZT A PÉNZT, AMIT ÉLETEM SORÁN KAPTAM.

4. Ezen a napon vidd magaddal a varázsezresedet, s vedd elő legalább kétszer pár percre, nézz rá, és érezz hálát mindazért a pénzért, amit addig kaptál.

5. Este tedd a pénzt olyan helyre, ahol mindennap láthatod, s légy hálás érte, ha ránézel.

6. Este elalvás előtt vedd kezedbe a varázskövet, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

6. nap: Varázsmunka

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Mielőtt dolgozni indulsz, képzeld el, hogy van 1 láthatatlan menedzsered, aki mindig felírja, ha talál olyat a munkádban, amiért hálás lehetsz.

3. Minden egyes alkalommal, amikor a menedzsered feljegyez valamit, mondd azt, hogy Annyira hálás vagyok, hogy ………………………, és érezd át a hálát.

4. Este elalvás előtt vedd kezedbe a varázskövet, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

7. nap: A negativitásból kivezető Varázsút

1. Vedd számba az áldásaidat, írj hozzá 10 újat, indokold meg, s mondd ki utána köszönöm, köszönöm, köszönöm.

2. Válassz i 1 problémát vagy negatív helyzetet az életedben, amelyet szeretnél megoldani.

3. Sorolj fel 10 dolgot, amiért hálás vagy ezzel kapcsolatban, s a végére írd oda:

Köszönöm, köszönöm, köszönöm, hogy a dolgok a legjobb módon oldódnak meg.

4. Törekedj arra, hogy a nap során ne mondj semmi negatívat., ha mégis megtörténne, állj meg azonnal, és mondd azt: Ugyanakkor azt kell mondanom, nagyon hálás vagyok azért, hogy ………………………

5.  Este elalvás előtt vedd kezedbe a varázskövet, s keresd meg a legjobb dolgot, ami a nap folyamán történt veled.

 

 

Mások sértődés nélküli megváltoztatásának 9 módja

1209384_621260594591439_1367315550_nHogyan érjem el, hogy mások megváltozzanak, anélkül, hogy megbántanám őket?

Kilenc mód az emberek megváltoztatására, sértődés vagy harag felkeltése nélkül

1. Kezdd dicsérettel és becsületes elismeréssel!

2. Közvetve hívd fel mások figyelmét hibáikra!

3. Beszélj előbb saját hibáidról, mielőtt a másikat bírálod!

4. Inkább kérdéseket tégy fel, mint közvetlen parancsokat adj!

5. Engedd, hogy a másik megmentse a látszatot és ne kelljen restelkednie!

6. Dicsérd a legkisebb fejlődést is, és dicsérj minden fejlődést. Légy szívélyes az elismerésben és bőkezű a dicséretben!

7. Tedd lehetővé, hogy a másiknak jó híre legyen – és ez alpján cselekedjék!

8. Bátorítsd a másikat. Tűntesd fel könnyen helyrehozhatónak azt a hibát, amelyet meg akarsz javítani. Hitesd el vele, hogy olyasmit kérsz tőle, amit könnyen megtehet!

9. Mindig úgy cselekedj, hogy a másik szívesen megtegye azt, aminek a megtételére rá akarod bírni!

Dale Carnegie – Sikerkalauz